*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: BEN DİLEK SABANCI OLARAK SPRONSOR BULMAKTA ZORLANIYORUM  (Okunma sayısı 1912 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 5485


06.05.09 - Özel Olimpiyatlar Türkiye Onursal Başkanı Dilek Sabancı, engelli sporcuların yetiştirilmesi amacıyla düzenlenen kampanyalara yeterince destek bulamadıklarını vurguladı.  P&G Türkiye ve Migros'un zihinsel engelli sporculann yetiştirilmesine destek vermek amacıyla yürüttüğü ortak kampanyası 6. yılına girdi. Tüketicilerin Migroslar'da yaptığı alışverişlerle destek verdiği özel kampanya ile bugüne kadar 2500 sporcu yetiştirildi. Bu yıl da 30 Mayıs-24 Haziran arasında gerçekleşecek kampanya ile 500 yeni sporcunun daha yetiştirilmesi hedefleniyor. Kampanyaya bugüne kadar 4 milyon tüketici destek verdi.


Kampanyanın tanıtımı amacıyla dün düzenlenen basın toplantısında konuşan Dilek Sabancı, "Özel sporcularımızın katıldığı her müsabakada şunu görüyorum: Çocuklarımızı, gençlerimizi ne kadar desteklersek ve yüreklendirirsek onlar da bizlerin desteğiyle çok daha büyük başarılara imza atıyor ve toplumla daha kolay kaynaşıyor" diye konuştu. Bir çocuğun maliyetinin en az 600 TL olduğunu vurgulayan Sabancı, ancak markaların bu konuya desteğinin yeterli olmadığına dikkat çekti. Sabancı, Türkiye'de engellilerin görmezlikten gelindiğini, bir kenara itildiğini dile getirdi.


"Ben Dilek Sabancı olarak sponsor bulmakta çok zorlanıyorum. Markaların desteği yeterli değil" diyen Sabancı, firmalara özel olimpiyatlara destek vermeleri çağrısında bulundu. Sabancı, "Bu sadece Sabancı'nın, Koç'un, P&G'nin sorunu değil. Hepimizin sorunu. Engelliye kaynak bulmak için ille de benim TVye çıkıp telefon mu (bağış toplamaya yönelik TV programı) yapmam gerekiyor?" dedi. 

 

Sabancı, kampanyalarla Türkiye'de engellilere bakış açısını değiştirmeye çalıştıklarını etti. Özel Sporcular Derneği (TÖSSED) Başkanı Necmettin Aydın da ülke genelinde yüzde 13 engelli bulunduğunu, bunun yüzde 3'lük bölümünü oluşturan 2 milyon kişinin de zihinsel engellilerden oluştuğunu anlattı.


Migros Kurumsal İletişim Müdürü Ahu Başkut Alyanak ise bugüne kadar 4 milyon tüketicinin bu kampanyaya destek verdiğine işaret ederek kampanyanın farkındalık yaratma açısından önemli olduğunu dile getirdi.
P&G Türkiye Dış İlişkiler Direktörü Hayrunisa Aligil de projenin sürdürülebilir olabilmesi için çalıştıklarını kaydetti. Aligil, ortak kampanyaya tüketiciler nezdinde gelen ilgiden büyük memnuniyet duyduklarını ifade etti.

 

ÖZEL SPORCULAR PORTEKİZ YOLUNDA
Kampanya kapsamında, Migros'ta satılan P&G markalarından (Ace, Alo, Ariel, Blendax, Braun, Discreet, Duracell, Gillette, Head & Shoulders, İpana, Koleston, New Wave, Oral-B, Orkid, Pantene, Prima, Pringles, Rejoice ve Wella) elde edilen gelirin bir kısmı Özel Olimpiyatlar Türkiye organizasyonuna aktarılacak. Öte yandan, özel spocular bugün başlayacak Avrupa Futbol Şampiyonasına katılmak üzere Portekiz'e hareket etti. Geçen yıllarda büyük başarılar elde eden özel sporcular, bu yıl da Portekiz'de Türkiye'yi temsil edecek.>Referans