Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Haberler:
Yüreğinde Engel Olmayanların Tek Adresi
Bizde VARIZ Dergisi
bizdevariz.net
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Melleseferi
»
ENGELLİ HABERLERİ
»
Engelli haberleri
»
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN SOSYAL ENTEGRASYONLARI
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Aşağı git
Gönderen
Konu: ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN SOSYAL ENTEGRASYONLARI (Okunma sayısı 2227 defa)
melleseferi
Yönetici
Kahraman Üye
İleti: 5485
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN SOSYAL ENTEGRASYONLARI
«
:
19 Mart 2009, 12:54:36 »
16.03.09 - Mediha Turhan Tansel Eğitim Uygulama Okulu 50 ağır zihinsel engelli öğrenciye hizmet vermekte. Bir devlet okulu olarak tüm imkanları kullanarak öğrencilerin daha iyi “eğitilmeleri” en önemli hedef. Kısıtlı imkanlarla İstanbul’un göbeğinde çocuklarımıza daha fazla bilgi, imkan ve olanaklar sunuyorlar. Ve bu şekilde Avrupa Birliği Eğitim Ortaklıklarına başvuru yaptılar.
Okul olarak zihinsel engelli öğrencileri ve ailelerini bulundukları kapalı çerçeveden çıkarmaya çalışan ve aile eğitimleri, geziler, sportif aktiviteler, sanat terapi atölyeleri gibi değişik sosyal ortamlar sayesinde engelli çocuk ve ailesinin topluma olan entegrasyonunu sağlanıyor.
Mediha Turhan Tansel Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitimi Merkezi olarak Almanya başkanlığında, Fransa, İsveç ve Türkiye olarak 2008-2010 yılları için Avrupa Birliği fonundan yararlanmak suretiyle “Zihinsel Engelli Çocuklarda Sosyal Öğrenme” (SOCIAL LEARNING FOR TAKING OFF) konusu üzerine bir projeye ortak oldu. Almanya ve Fransa’ya yapılan hazırlık ziyaretleri sonunda proje temelleri çizildi.
Projenin amacı, “Serçe uçmaya başlamadan önce; güçlü meşe ağacına yuvasını yapmak için çokça ince dal toplar. ”Her bir okulun sembollerini kullanarak, bizim ortak projemizi tanımlamak için biz, bu resmi yarattık. Dört Avrupa Okulu, özel gereksinimleri olan öğrencilerle çalışarak onların kendi yeterliliklerini geliştirmelerini sağlıyor. Sosyal davranışlar; yani öğrenmek ve medeni bir kurumun bir parçası olmayı sağlamak her okulda bir problemdir.
Avrupa, öğretmen ve eğitim personelini; değişimi sayesinde metotları yenileyerek ve takım çalışmasını geliştirerek fırsatları geliştirme bağı oluşturacak, enerjik bir motivasyon sağlayacaktır. Diğer bir okulun farklı yöntemlerini yetenekleri ve fikirlerini kullanmak okulların gelişmesini destekleyecektir.
Ciddi engeli bulunan öğrencilerin sosyal kaynaşmaları sosyal davranışlarındaki yeterliliklerine dayanır. Bu ancak engelli bireylerin kendi kişiliklerini güçlendirmeleri onların kendi hayatlarında oyuncu olabilme şansının verilmesi ile geliştirilir. Bu Avrupa Projesi problemleri sosyo kültürel alt yapıya bakarak ele alacaktır.
Bu uygulama 2007’de LİPPSTADT/ALMANYA ve 2008 BAİN DE BRETAGNE / FRANSA yapılan iki hazırlık toplantısının sonucudur.Özetle proje sonucunda “Özel Eğitim” hakkında bulunduğumuz coğrafyanın dışında neler yapıldığını, nasıl yapıldığını öğrenip, ülkemizde uyguluyor olmak en büyük amaç.
KORDİNATÖR OKUL : DON –BOSCO-SHULE LİPPSTADT/GERMANY
ORTAK OKULLAR : MEDİHA VE TURHAN TANSEL EĞİTİM UYGULAMA OKULU VE İŞ EĞİTİM MERKEZİ İSTANBUL/TURKEY
COLLEGE LE CHENE VERT BAİN DE BRETAGNE/FRANCE
ÖSTHAMMARS SARSKOLA ÖSTHAMMAR/SWEDEN
16 Mart 2009 pazartesi saat 10:00 Projemizin açılış töreni FMV Özel Erenköy Işık İlköğretim Okulu’nda olacaktır.
Sinan Ercan Cad. No:17 Erenköy / İSTANBUL Tel: 0216 385 31 47 Fax: 0216 360 40 85
Bilgi için :
www.ua.gov.tr
Kayıtlı
BizdeVARIZ.net
öMeR { MELLESEFERİ }
Engelsiz Bir Dünya için Bizde VARIZ
www.bizdevariz.net
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Melleseferi
»
ENGELLİ HABERLERİ
»
Engelli haberleri
»
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN SOSYAL ENTEGRASYONLARI